2012年12月24日月曜日

Doctors


  With a single exception they were all white. And with five exceptions all male.  Some were brilliant bordering on genius. Others, genius bordering on madness. One had played a cello recital at Carnegie Hall, another had played a year of professional basket ball. Six had written novels, two of which had actually been published. One was a lapsed priest. One was a graduate of reform school. All were scared to death.

 ただ一人を除いて全員が白人だった。そして五人を除いて全員が男だった。
何人かは天才と紙一重の秀才であり、何人かは狂人と紙一重の天才だった。カーネギーホールでチェロの独奏会を行った者がおり、バスケットボールのプロ選手として一年間プレーした者もいた。六人が小説を書き、二人は実際に出版されていた。ある者は堕落した聖職者だった。ある者は感化院出身だった。そして、全員が極度に緊張していた。

・・・

 1962年のHarvard Medical Schoolが舞台の医学生の群像劇。
 世界最高峰の医学部の日常と研鑽の日々。
 葛藤と成長、出逢いと別れ、親と子ども、男と女。
 若い魂が躍動する。医師の青春の日々が描かれる。

 誰しもに運命の一冊があるなら、自分にとってはこの本がそう。
 文学とバスケットボールを愛する少年が精神科医になる話。
 

0 件のコメント:

コメントを投稿

ブログ アーカイブ